Taxatie van website of webshop

Heeft u een website of webshop die u wilt verkopen of overweegt u de aankoop van een website of webshop? Dan is het belangrijk om de waarde van die website te bepalen. Webworth Partners taxeert uw website op basis van een unieke methode waarbij echt onder de motorkap van de website wordt gekeken. Na analyse van uw website ontvangt u een gedegen onderbouwd rapport met alle belangrijke sterke en zwakke punten en een taxatiewaarde.

Wanneer is een website taxatie van belang?

  • Bij aan- of verkoop van een website of webshop
  • Bij het verkrijgen van een financiering
  • Bij investeringen of desinvesteringen, bijv. bij zich inkopende of vertrekkende aandeelhouders
  • Bij gewenste transparantie door derden bij publieke of private ondernemingen
  • Bij het verkrijgen van inzicht in de waarde van de activa van een bedrijf (websites zijn virtueel onroerend goed)

Quick Scan waardeschatting voor € 380,-

Naast een diepgravende waardebepaling van website of webshop is ook een Quick Scan waardeschatting mogelijk. Met de Quick Scan wordt dezelfde methode gevolgd als bij de reguliere website taxatie maar niet zo diepgravend. Het vergt minder tijd en is dus ook veel goedkoper. Toch verkrijgt u een goed beeld van de waarde van de website of webshop.

Korte introductie

Webworth Partners is een initiatief van mij,  Paul Haarman. Ik ben al vele jaren actief als online marketing consultant en ik heb in 2014 een systematiek ontwikkeld om de waarde van websites te bepalen. Die methode wordt inmiddels door diverse specialisten in de wereld toegepast. 

Neem contact op voor een offerte

Mail: info@webworthpartners.nl
Telefoon kantoor:  076-5317790
Via dit contactformulier

Meer weten over de methode van waardebepaling?

Bij de waardebepaling van websites en webshops wordt een zelf ontwikkelde methode gebruikt. De basis van de methode ligt in het herleiden van de 5 waardebepalende factoren voor websites. De uitvoering van de taxatie is enigszins verschillend voor een website of webshop en ook zijn er verschillen mogelijk afhankelijk van de attributie van resultaten.  In deze website vindt u een uitgebreide beschrijving van de methode voor zowel websites als webshops. Een gedetailleerde uitleg is te lezen in het door Amazon uitgegeven boek Website Valuation.