Sterkte/Zwakte analyse en digitale groeiprognose

Eerste indrukken kunnen wel eens verkeerd zijn. Dat geldt voor mensen, gebruikte auto’s maar ook voor websites en webshops. Wat we zien is het uiterlijk van de website. Afbeeldingen, geschreven content en bij webshops een vaak breed en diep assortiment van ingeladen producten. Uiteindelijk gaat het daar niet om. We moeten de website diep in de ogen kijken, de motorkap openen en op zoek gaan naar de harde kern van een website of webshop. De centrale vraag is: Hoe staat het met de gezondheid van de website?

Sterkte/zwakte analyse website en webshop

We kijken naar de data van Analytics, advertentieplatforms waar men mee werkt en de ontwikkeling van organische groei en conversies. We lijsten de sterke en zwakke punten op in een overzichtelijk rapport waarbij we een persoonlijke mening geven en deze onderbouwen met cijfers.

Groeiprognose website en webshop

Sterke en zwakke punten geven een kijkje onder de motorkap van de website of webshop. Met de groeiprognose kijken we met deze kennis door de vooruit. Wat kunnen we verwachten en zijn we daar klaar voor? We letten op de ontwikkeling van organische groei en de wijze hoe we nu traffic en conversies binnenhalen. Past dat in toekomstige ontwikkelingen? Waar zijn makkelijke verbeterpunten te halen en waar kunnen we verwachten om tegen grotere uitdagingen op te lopen? We vatten alles samen in een goed leesbaar rapport waarin data en persoonlijke meningen in elkaar geweven zijn.

Wanneer is een sterkte/zwakte analyse en groeiprognose belangrijk?

  • Bij de overweging van een aankoop van een website of webshop
  • Bij de overname van een bedrijf met een belangrijke digitale activiteit
  • Bij de overweging om een website of webshop te verkopen
  • Bij een fusie van 2 bedrijven waarbij digitale activiteiten aanwezig zijn
  • Bij de waardebepaling van een website of webshop