De prijs van een website bepalen zonder waardebepaling

Bij het kopen of verkopen van een website of webshop draait het uiteindelijk om de waarde ervan die zich vertaalt in een prijs. Daartoe kunnen we een waardebepaling uitvoeren. Maar soms is het belangrijk om al voor zo’n waardebepaling een biedprijs of vraagprijs te kunnen bepalen of beoordelen.

Bepalen prijs website bij verkoop overwegingen

Wanneer u uw bedrijf of uw website of webshop wilt verkopen komt direct de vraag naar voren welke prijs u hiervoor kunt vragen. Natuurlijk kunnen wij bij een verkopende partij die alle data kan voorleggen een waardebepaling uitvoeren. Maar soms is het belangrijk om op korte termijn al een idee van de prijs te hebben. Dat speelt bijvoorbeeld wanneer een partij geconfronteerd wordt met een bod van een potentiele koper. We kunnen dan op basis van de biedprijs van die koper en op basis van de beschikbare data een globale inschatting maken van de prijs. Ook kan een eigenaar van een website of webshop een idee willen hebben van welke prijs deze in de markt kan opleveren. We kunnen dan op basis van beschikbare data als Analytics een globale inschatting maken zonder dat een gedetailleerde waardebepaling wordt uitgevoerd.

Beoordelen vraagprijs website bij koop overwegingen

Investeerders of kopende partijen die geïnteresseerd zijn in de overname van een bepaalde website of webshop kunnen zich afvragen of de vraagprijs interessant is. Ook kan het voorkomen dat een investeerder overweegt om zich in een bepaalde markt in te kopen terwijl er nog geen concrete aanbiedingen zijn. In die gevallen kunnen wij de vraagprijs mee helpen beoordelen. In deze gevallen is er meestal nog geen inzage in de data. Toch kunnen we op basis van de online markt en specifieke websites ons al een beeld vormen van mogelijke prijzen.