Ondersteuning due diligence bij digitale fusies en overnames

Due diligence is een onlosmakelijk deel van het M&A proces. De kern van het werk betreft het vaststellen van de juistheid van voorgelegde gegevens. Natuurlijk spitst de bulk van het werk zich toe op financiële gegevens. Wanneer echter websites of webshops onderdeel maken van de voorgenomen fusie of overname is het ook van belang om de data van deze digitale activa te verifiëren. Daarbij kan een beroep gedaan worden op de expertise van WebWorth Partners.

Komen de gepresenteerde data overeen met de werkelijke data?

Dat is een van de belangrijkste vragen in ons ondersteunende werk tijdens het due diligence proces. Natuurlijk kan het dan gaan om harde data als websitebezoekers en conversies maar ook om zachtere data als profielen van bezoekers en doelgroepen. Dat laatste is overigens lastiger om uit te diepen. Toch kunnen we uit data van bronnen als Google Analytics of Google Ads al veel halen.  

Samenwerkend met due diligence team

WebWorth Partners werkt graag samen met M&A consultants, accountants en juristen. Daar waar wij een bijdrage kunnen leveren vanuit onze expertise op vragen van deze specialisten zijn we graag van dienst. Ook staan de verschillende vakgebieden van waaruit het due diligence proces wordt gevoerd vaak voor gemeenschappelijke uitdagingen om gegevens en data te controleren en verifiëren.

Advisering voor uiteindelijke investeringsbeslissing

Websites en webshops worden vaak verhandeld zonder een volledig overnametraject of due diligence proces. In de digitale wereld kan het vaak snel gaan. Toch is het belangrijk om voor de finale transactie met een kritisch oog naar de zaak te kijken. We kunnen de gegevens van de website doorlopen en controleren en een eindadvies geven.