Bedrijf & Missie

Expertise en inzicht in digitale activa

Vandaag de dag zijn digitale activa als websites, webshops, apps en online platformen onlosmakelijk verbonden met de performance van een bedrijf. Vaak vormen die digitale activa de kern van de bedrijfsvoering, daar waar de (potentiele) klant, het bedrijf en de bedrijfspropositie elkaar ontmoeten en met elkaar tot interactie komen. In sommige gevallen draait alles om dat digitale contact zoals bij pure online spelers als e-commerce partijen.

In andere gevallen bestaat er naast de digitale wereld ook een aanzienlijke fysieke wereld in de vorm van winkelpanden, distributiecentra en productiefaciliteiten. Toch is er welhaast geen bedrijf of bedrijfstak te vinden die niet op de een of andere manier haar bestaansrecht mede te danken heeft aan haar digitale aanwezigheid.

Missie WebWorth Partners

De missie van WebWorth Partners is het inzichtelijk maken van de waarde van digitale activa bij aan- en verkoop, fusies & overnames en investeringen. In de praktijk valt hieronder het adviseren van investeerders, M&A adviseurs en betrokken partijen als banken en aandeelhouders. Daarnaast worden waardebepalingen uitgevoerd voor partijen die inzicht willen hebben in de waarde van websites zoals website eigenaren en curatoren.

Over het bedrijf

WebWorth Partners is opgericht door mij, Paul Haarman. Na mijn studies Marketing aan de HEAO Breda en Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam ben ik actief geweest als (online) ondernemer en de laatste 15 jaar als zelfstandig online marketing consultant . Ik heb  een eigen methode van waardebepaling ontwikkeld die recht doet aan de bijzondere aspecten van digitale activa. De uitvoering van het advieswerk voortkomend uit WebWorth Partners wordt door mijzelf uitgevoerd, al dan niet samenwerkend daarin met specialisten binnen het digitale spectrum.

Voor wie werk ik?

Ik werk voor partijen die digitale activa zoals websites en webshops willen kopen of verkopen. Daarnaast werk ik voor investeerders die inzicht willen vergaren over de sterktes en zwaktes van digitale activa waarin zij een belang hebben of willen nemen. Ook werk ik voor M&A adviseurs die zich meer willen bekwamen in het waarderen van digitale activa en de extra verborgen positieve of negatieve krachten die in deze activa genesteld zijn. 

Wanneer kunt u WebWorth Partners inschakelen?

In alle gevallen waarin er extra expertise gewenst is betreffende digitale activa. Enkele voorbeelden:

  • Een investeerder die een second opinion wenst over digitale activa voordat een belang wordt genomen
  • Een Fusie & Overname specialist die extra inzichten nodig heeft in het kader van de bemiddeling of het advies
  • Extra hulp bij het inzichtelijk maken van de waarde van websites en webshops tijdens een due diligence proces
  • Het begeleiden van investeerders in de besluitvorming of (des)investeringen in websites en webshops
  • Het adviseren van banken en andere belanghebbenden over de waarde van digitale activa in een publieke of private onderneming
  • Het waarderen van digitale activa als websites of webshops voor eigenaren of geïnteresseerde partijen
  • Het bepalen van de waarde van digitale activa bij aandeelhouderswisselingen
  • Het waarderen van websites voor curatoren bij faillissementen
  • Het medebepalen van de waarde van digitale activa voor belastingopgaven of jaaropgaven